AULI AUVINEN

FYSIOTERAPEUTTI OMT

Mikä aiheuttaa kivun, miksi hakeutua vastaanotolle? Onko parempi huomioida kokonaisuus vai yksittäinen oireileva kipukohta? Pitääkö nivelen virheasento esim. SI-nivelessä yllä itsepintaista selän oireilua? Millä tekniikalla olisi paras hoitaa? Mitä taitoja tarvitsen? Perusopintojen jälkeen on haettava oma hoitajapolku.

Olen kotoisin Itä-Suomesta, Puumalasta Saimaan pitäjästä. Savolaisuus sekä karjalaisuus sekoittuvat ja Hämeessä on selvitty kuivalla maalla 90-luvulta lähtien.

Valmistuin fysioterapeutiksi vuonna 1996 Savonlinnassa. Samana vuonna aloitin yrittäjänä Orimattilassa. Erikoistuin 3,5 vuoden aikana ortopediseen manuaaliseen terapiaan (OMT) Helsingin OMT-klinikalla valmistuen keväällä 2007. Vuotta myöhemmin valmistuin työfysioterapeutiksi Lahden Ammattikorkeakoulusta.

Ammattitaitoa on hyvä pitää yllä täydentävillä kursseilla. Minun instrumenttini ovat käteni. Mitä taitavimmat ne ovat, sitä paremmin pystyn Sinua auttamaan.

Keväällä 2012 sain päätökseen Perinteisen Kiinalaisen Lääketieteen (PKL) opiskelut Lahdessa. Akupunktuurin mahdollisuudet hoitaa erilaisia sairauksia on ihmeellinen. Uskon siis myös erilaisten ns. vaihtoehtohoitojen mahdollisuuteen. Olen tutustunut jäsenkorjaukseen ja energiahoitoihin.

Viimeisin lisä pitkäaikaisemmista opinnoista liittyyi kraniosakraaliterapiaopintoihin. Kului vuosi aloituksesta  valmistumiseen 2022.

Kauan sitten sain asiakkaaltani itsetehdyn kortin. Siinä ollut teksti kuvaa täydellisesti omaa suhtautumistani elämääni ja työhöni. Keveys, uteliaisuus ja etsiminen mahdollistavat asioita ja auttavat löytämään, mitä sitten etsiikin.

"Ole kevein askelin kulkija.

Ole porttien avaaja sulkija.

Ole tekijä, näkijä, kokija.

Ole etsijä ikuinen."